DOBRO DOŠLI NA OVAJ BLOG

Dobro došli na ovaj blog.
Ukoliko vas interesuju stari zanati,ručni rad i ukoliko ste kreativni onda vam na ovom blogu neće biti dosadno.
Svratite ponekad,dajte savet,kritiku(može i pohvala) a ako nešto nije u redu sa izgledom bloga,nemojte zameriti.Ja se još učim pa pomozite savetima da blog lepše izgleda.
Ako vam se nešto od radova dopada,možete mi se javiti na e-mail aress@nadlanu.com ili pogledajte sajt www.lahesa.co.rs da se dogovorimo oko kupovine ili izrade nečeg novog što ćete samo vi imati.


недеља, 29. март 2009.


O TKANJU ( na drugi način)
Na ovaj način o tkanju piše i misli neko ko stvarno voli tkanje i uživa u njemu:
Tkanje je magijska reč sa mnogo značenja.
Tkati se može mislima,bojama,osećanjima u prostoru i u odnosu sa ljudima.
TKANJE-to su niti koje nas vezuju za prošlost ali vode i u budućnost.To su niti koje daju neslućene mogućnosti i podstiču maštu.
TKANJE je simbol ta stvaranje sveta.Tri muze iz Grčke mitologije(Kloto,Atropa i Lahesa) su prele životnu nit svih smrtnika i tkale i odredjivale trajanje života i sudbinu.
TKANJE je veza sa prošlošću,tradicijom i sopstvenim korenima koji su neiscrpni izvor inspiracije i saglasje ličnog i kolektivnog iskustva.
TKANJE je univerzalni govor svih naroda sveta od praistorije do danas,jer svaka tkanina nosi u sebi obeležja kraja u kojem je nastala,kako motivima,tako i bojama i vrstom materijala.
TKANJE je stvaranje.Preplitanjem niti osnove i potke,koristeći motive iz prirode oko sebe i sopstvena osećanja,snove i maštu,tkalja u svakom izatkanom predmetu ostavlja i trag svoga postojanja,što je iskonska potreba svakog čoveka.
TKANJE je mogućnost da se iskoči iz urbane svakodnevnice,odmori od frustrirajućeg tempa života,da se zagleda u sopstvenu dušu i provlačenjem čunka kroz niti osnove u tkaninu utka i sopstvena emocija,mašta i iskaže individualnost.
TKANJE je stalno traganje i podsećanje modernog čoveka na trajne vrednosti.To je način da se plavetnilo neba,belina oblaka,toplina i sjaj sunca približe savremenom čoveku koji je obuzet savladavanjem savremene tehnologije zaboravio da se osvrne na lepotu koja ga okružuje.

6 коментара:

  1. Анониман29. март 2009. 13:21

    Dodaj i ovo : :)
    TKANJE - nesto sto zelim da naucim jos od prosle godine, a nisam jos ni pocela ....

    ОдговориИзбриши
  2. TKANJE je život...
    Jako je lep prepletaj i boje.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam.
    A,magrit,kao što bensedin reče,tkanje je život.Svakog dana nešto novo utkaš i izatkaš.Kad budeš rešila da to radiš na razboju ,javi se.

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala na komentaru.
    Sajt je odličan kao i boje sa kojima radis. I ja znam da tkam. Napravila sam 3 šala.Za mene i moje dve drugarice, ali prosle godine, pa ih zato nisam stavila na blog.( Mene je mama načila da tkam ).

    Hvala što pratiš moj blog. I ja ću tvoj. Do sledećeg puta puno pozdrava.

    ОдговориИзбриши
  5. Draga vidim da te tkanje nadahnjuje i ispunjava. Ova rečenica iz bloga: "TKANJE je stalno traganje i podsećanje modernog čoveka na trajne vrednosti." - je moja misao o ručnom radu, ali u mojim mislima nisam imala riječ TKANJE. Pa hvala ti na tome obogačivanju!

    ОдговориИзбриши

Архива чланака